torsdag den 11. september 2014

Byen vågner.. :)

Det har været lidt en oplevelse at se, hvordan der lige så stille er kommet mere liv i Rom efterhånden som vi er gået ind i september..
Mange af romerne tager simpelthen ud af byen i løbet af august.. Mange butikker har været lukket og der har været lidt stille i lejlighederne omkring os.. Pludselig er der liv. Vi har fået øjnene op for et hav af nye butikker, som nu igen er åbnet efter at have holdt sommerferielukket.. 

Vi er nu enige om, at der ikke ligefrem har været mennesketomt her i Rom i august, men det har rigtig meget været turisterne der har fyldt bybilledet.. Nu er romerne selv tilbage og vi er begyndt at få lidt en smagsprøve på, hvilken by Rom virkelig er.. :)

Vi har hele tiden syntes, at der er vildt mange restauranter hernede.. Og de fleste af dem udbyder det samme og har næsten samme menukort - pasta og pizza.. Man skulle næsten ikke tro det var muligt, men flere restauranter er nu åbnet rundt omkring, skodderne er fjernet fra butiksvinduerne og hverdagen kan igen gå i gang efter en varm sommer.. 

Vi har stadig godt vejr og høje temperaturer hernede.. Det er skønt! :)

Jonas er begyndt med sit italiensk kursus på skolen, mens jeg prøver at lære mig selv lidt italiensk via hjemmestudie.. I dag starter Jonas' introduktionsuge - så der bliver stramt program for ham.. Derefter er det for alvor i gang med skole og bøger.. 




I dag skal jeg i gang med at arbejde. Jeg skal passe lille Oliver på 2 år for første gang. 

I går modtog jeg en pakke hjemmefra.. Hvor var det bare dejligt med en hilsen og en masse dansk slik.. Italienerne forstår sig virkelig ikke på slik. Jeg blev rigtig glad for pakken. TAK :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar