onsdag den 24. september 2014

The og kaffe i Rom.. :)

På bestilling have Pia noget the med herned til mig hjemme fra Perchs thehandel.. Jeg har virkelig savnet at få en god kop the - for italienerne går umiddelbart ikke så meget op i the.. 

I supermarkederne har de selvfølgelig the - men det er thebreve.. Løst the har vi endnu ikke fundet hernede. Der udover er udvalget ikke så stor -i hvert fald ikke hvis man gerne vil have andet the end kamille.. Jeg tror der var kamillethe i 5 forskellige mærker, men ellers var udvalget af smagsvarianter begrænset.. :) 

Nu har jeg jo så endelig fået mig noget lækkert dejligt the - næste udfordring var så at finde filtre.. Jeg har tjekket to supermarkeder nu og har endnu ikke fundet nogle.. Men hvis de ikke bruger løs the hernede er behovet for filtre jo også ret begrænset.. :) 

Et theæg blev der i stedet investeret i og lidt andet the udstyr.. Så nu kan jeg efter en måned uden the ENDELIG nyde mig en dejlig kop.. 



Italienerne drikker til gengæld en hel del kaffe.. De drikker meget de vi derhjemme kender som Espresso.. En lille kop sort kaffe - kun lige nok til 2 mundfulde.. Hvis man bestiller en kop kaffe er det en espresso man får.. Vil man gerne have det vi derhjemme betragter som en almindelig kop kaffe skal man bestille en americano.. :)
Jonas er vild med espressoerne - så dem ryger der et par stykker ned af hver dag.. :) De koster normalvis mellem 0,70 - 0,90 €.. 

Tusind tak for the Pia  - det har gjort lykke .. :) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar