mandag den 20. oktober 2014

En sjov fortælling.. :)

Jeg hækler rigtig meget her i Rom og nogle af tingene sælger jeg.. Olivers mor, Claudia har en børnetøjsforretning og her sælger hun nogle af mine hæklerier.. 

Den anden dag solgte hun en bold jeg havde hæklet og til det salg hører sig en sjov historie..

Claudia kom ned til butikken for at åbne og udenfor lå en lille børnesko. Nogle måtte have tabt den. Claudia lagde den op på en lille bænk hun har udenfor sin butik og håbede at ejeren måske ville komme tilbage.. 

Flere timer efter kom ejeren tilbage.. En italiensk kvinde var det - hendes datter havde tabt skoen. Kvinden var meget glad for at finde den og hende og Claudia faldt i snak. Kvinden ville købe noget hos Claudia, fordi hun havde passet på skoen.. Kvinden faldt for min bold (som selvfølgelig havde fået syet et Hyggetanten label på) og hun spurgte Claudia (på italiensk) om bolden var dansk. Og ja det var den jo.. Men hvordan kunne den italienske kvinde vide det? 

Pludselig slår kvinten over i dansk. Hun er gift med en mand der er halvt dansk. Hun var selv ved at lære dansk, da de skal flytte til København. 

Så min bold, hæklet af mig, solgt i en italiensk børnetøjsforretning ender hos en pige der er 1/4 dansker.. 

Verden er lidt lille .. :) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar