søndag den 31. august 2014

Fodbold fest i Rom..

I går aftes var Jonas, Robert og jeg til fodboldkamp på Stadio Olympico.. Kampen var mellem Roma og Fiorentina som ifølge min helt personlige fodbold ekspert; Hr. Jonas Haaning, er ærkerivaler.. :)


Stemningen på stadion var da også temmelig intens og der var linet op med utrolig mange sikkerhedsfolk mellem Romas fans og Fiorentinas. Larmen på stadion var overvældende - aldrig har vi prøvet noget lignende.. :) Der blev sunget hyldestsange til eget hold og skrålet knap så pæne ord mod Fiorentina.
Bemærk alle de gule veste = sikkerhedsfolk :)


Heldigvis løb Roma af med sejren. 2-0 sluttede kampen. Sidste mål blev scoret i overtiden og den gode stemning som i forvejen herskede blev lige skruet en tand op. Selvom jeg ikke er særligt fodboldinteresseret tog jeg mig selv i at springe op fra stolen, med armene hævet over hovedet og skråle JAAAAAA da der blev scoret - det var umuligt ikke at lade sig rive med at stemningen.. :)

Jonas siger at kampen var intens og det var tydeligt at mærke at det var sæsonens første kamp. En kamp som ingen ville tabe. Stadio Olympico kan rumme 80.000 mennesker. Der var ikke fyldt op i går - der var 44.353 - men de larmede for 80.000 ;)




Det var i øvrigt ganske nemt at finde ud til stadion - vi fulgte bogstavelig talt bare mængden - for som I nok kan se på dette billede fra sporvognen, så var der rigtig mange der skulle til kamp :)


Vi har erfaret at italienerne ryger en helt del - og på stadion var der, ud over spænding, også en masse røg i luften. Og ud fra lugten at dømme, kan vi konkludere, at det ikke kun var cigaretter der blev røget. 

Det var en super oplevelse at være til kamp i går - mon det var sidste gang? Jeg tror det ikke! :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar